Frauda digitală crește exponențial datorită utilizării intensive a serviciilor digitale. Cercetătorii estimează că, numai în 2023, înșelăciunile online vor crește cu 20% față de anul precedent, rezultând o pierdere economică totală de aproximativ 48 de miliarde de dolari.
Sectorul online banking pare a fi cel mai afectat, deoarece dezvoltarea serviciilor de plată inovatoare face utilizatorii mai rapizi, dar și mai puțin protejați.
Deși balanța pare să se încline în favoarea atacatorilor, este important de subliniat modul în care, ca contrapondere, dezvoltarea noilor tehnologii facilitează îmbunătățirea soluțiilor antifraudă.
Băncile, pe lângă educarea și conștientizarea clienților în fața fraudelor, trebuie să se bazeze pe sisteme avansate de prevenire capabile să detecteze în timp real. Chiar și pentru cele mai complexe atacuri.
Cleafy a dezvoltat o soluție antifraudă care analizează continuu activitățile online pe toate canalele digitale, combinând diverse tehnologii de detectare cu expertiză și date proprii în domeniul informațiilor privind amenințările.
Aceasta permite echipelor de gestionare a fraudei să colecteze și să analizeze informațiile despre identitatea utilizatorului, dispozitiv și tranzacție și să automatizeze cele mai potrivite răspunsuri pe baza modelelor reale de amenințări.
A fi victima fraudei declanșează diverse dinamici cognitive și emoții ulterioare.
Ce trebuie făcut dacă sunteți victima unei fraude online? În primul rând, este important să pornim de la presupunerea că oricine poate cădea victima fraudei, inclusiv cei care pretind: „Nu mi se va întâmpla niciodată”.
Astăzi, atacatorii sunt familiarizați cu dinamica psihologică și fac oferte atractive pentru persoanele potrivite în funcție de nevoile lor presupuse.
Linia dintre neîncredere și încredere poate fi foarte subțire în multe situații. Menținând autocritica cât mai scăzută, trebuie să diferențiem valoarea personală de frauda în sine: nu definește cine suntem, ci doar evidențiază un moment de nevoie de care cineva a profitat fără scrupule.
Este cu totul firesc să vrei să recuperezi ceea ce a fost pierdut, dar ține cont să o faci alături de specialiștii potriviți. Fiți conștienți, însă, de costurile care pot fi plătite dacă înșelătoria devine o obsesie, limitând libertatea în viața noastră.
Se spune că cei care pornesc într-o călătorie de răzbunare trebuie să sape două morminte: unul pentru obiectul răzbunării și unul pentru ei înșiși. Dacă este necesar, o cale cu un psihoterapeut poate ajuta la recâștigarea liniștii .
Cum pot băncile să transforme un eveniment negativ într-o oportunitate
Metodele din ce în ce mai avansate concepute pentru a înșela oamenii și a-i atrage în capcane digitale fac imposibilă protejarea completă a clienților. Ceea ce poate face cu adevărat diferența este capacitatea băncilor de a percepe, chiar și în cazul negativ și nedorit al fraudei, o oportunitate de a fi aproape de clienții lor, de exemplu, oferind servicii de suport psihologic precum cele oferite de Serenis .
În acest fel, oamenii vor percepe un sentiment mai mare de securitate în experiența lor bancară digitală, care depășește prevenirea și ajută la atenuarea consecințelor negative în cazul în care prevenirea se dovedește insuficientă.
Pentru a promova relații mai puternice pe termen lung, băncile trebuie să devină principalul avocat al clienților lor, nu numai în sfera economică, ci și în domeniul emoțional și psihologic.