În ultimul deceniu, industria s-a confruntat cu tot felul de probleme și provocări – Big Data, Industry 4.0, și, mai nou, COVID-19. Și, deși se pare că producătorii încep să iasă din pandemie, cu siguranță că aceasta nu va fi ultima criză cu care se vor confrunta. Deci, ce pot face organizațiile pentru a nu fi eliminate de fiecare nou val de astfel de probleme?
82% dintre respondenții la un sondaj recent al Manufacturing Leadership Council (MLC) au recunoscut că pandemia a „creat un nou sentiment de urgență” în rândul liderilor, care și-au îndreptat investițiile către noi tehnologii și digitalizare, fie parțial, fie într-o măsură semnificativă.
Trei moduri de a utiliza digitalul pentru a asigura viitorul afacerii în producție.
1. Crearea unor experiențe digitale excelente pentru clienți
77% dintre producători spun că, în prezent, au un decalaj față de client, în care experiența digitală pe care o oferă nu corespunde așteptărilor clienților.
Deși „experiența clientului” a fost la modă de mulți ani, acum este cu atât mai relevant pentru producători. Producătorii care sunt capabili să-și servească, digital, cu succes clienții, vor fi în prim-plan, mai ales acum.
O experiență digitală excelentă va necesita mai mult decât plasarea de comenzi online. Producătorii trebuie să se asigure că experiențele lor online sunt concentrate pe ușurarea proceselor de cumpărare ale clienților.
2. Date utile
Deși producătorii sunt capabili să capteze date, doar 67% dintre ei au instrumente de colaborare în timp real care pot transforma datele colectate în informații de care angajații sau părțile interesate au nevoie pentru a-și face treaba.
Majoritatea producătorilor au probleme aduse de sistemele moștenite, care împiedică o vizualizare unificată a tuturor datelor pe care le poate avea un producător.
Dacă producătorii doresc să poată supraviețui împotriva viitoarelor valuri de probleme, trebuie să înceapă să utilizeze datele pentru a face îmbunătățiri pro active.
3. Crearea unui ecosistem digital conectat
Producătorii nu pot funcționa ca o entitate unică, ci trebuie să învețe cum să opereze eficient într-o rețea sau un mediu global mai mare.
Aceasta înseamnă o comunicare bună și eficientă cu furnizorii, dealerii și francizele, precum și furnizarea de instrumente active și modern, personalizate, pentru a promova colaborarea și coordonarea. De exemplu, producătorii pot unifica comunicațiile și furnizorii și distribuitorii de informații importante prin intermediul unui portal de producție.
Acesta nu va fi ultimul val de probleme majore cu care se vor confrunta producătorii. Dar cu un portal de producție de succes, organizațiile pot începe să abordeze toate aceste trei domenii critice.
Liferay dezvoltă software care ajută companiile să creeze experiențe digitale pe web, dispozitive mobile și alte dispozitive conectate. Soluțiile Lieferay sunt distribuite în România de compania SolvIT Networks.
de Ben Bishop, Director Marketing, Base22