Provocări în transformarea comerțului digital B2B

Pandemia a forțat multe organizații să-și accelereze digitalizarea. CXO și directori, indiferent de verticalele industriei, intenționează să preia sau s-au angajat în această inițiativă strategică.

Scopul este avantaje față de concurență, produse și servicii mai bune și îmbunătățirea generală a clienților (CX).
Organizațiile B2B nu fac excepție. Multe au fost forțate să treacă la digital. Alături de canalul tradițional de vânzări, multe organizații B2B sunt interesate de comerțul digital.
Cu toate acestea, nu orice transformare a comerțului digital oferă rezultatele dorite. Organizațiile B2B se confruntă cu una sau mai multe dintre aceste provocări comune:

  1. Canal tradițional vs digital
  2. Stack-uri de tehnologie complexe și deconectate
  3. Lipsa acută de talente digitale potrivite

Pentru ca organizațiile B2B să își atingă obiectivele, este analizat cel mai bun mod de gestionare.

  1. Canal tradițional vs digital
    Tradițional, organizațiile B2B depind de vânzările clasice, dealeri și canalele de distribuție. Cu aprovizionare robustă și un canal tradițional de vânzări, organizațiile B2B și-au crescut semnificativ vânzările.
    Pandemia a făcut dificilă și întâlnirea fizică cu clienții sau potențialii clienți. Aici s-a adăugat lipsa unui canal digital B2B, care i-a afectat pe din mulți din diverse industrii și i-a orientat către canalele digitale.

Vânzările tradiționale ar trebui să se concentra pe menținerea și creșterea conturilor, construirea de relații, up-selling și vânzare încrucișată. În același timp, canalul digital permite B2B să îndeplinească funcții de autoservire precum selectarea produselor, plasarea și urmărirea comenzilor, gestionarea contului etc.

Organizațiile B2B trebuie să aleagă o platformă de comerț B2B capabilă să gestioneze fluxul complex. Platforma trebuie să ofere și un management al contului și utilizatorilor, precum și gestionarea fluxului de lucru pentru a gestiona organizațiile complexe B2B.

  1. Stack-uri de tehnologie complexe și deconectate
    Pe măsură ce afacerea continuă să crească, organizațiile tind să adauge aplicații la tehnologia lor pentru automatizarea proceselor de afaceri. Adăugarea de noi tehnologii și inovații este percepută ca o modalitate de a se face rezilienți în viitor. Rezultatul, un portofoliu de aplicații foarte divers și o experiență inconsistentă și deconectată a clienților.

Multe organizații B2B se încadrează în această categorie și adesea sunt afectate de tehnologie complicată, precum și de procese de afaceri complexe.
Deoarece obiectivul cheie al oricărei transformări digitale este o experiență integrată, fără întreruperi și cu consecvență pentru clienți, organizațiile B2B trebuie să se concentreze pe selectarea unei platforme de comerț digital adecvată.

Platforma selectată trebuie să fie o bază solidă pentru transformarea digitală. Aceasta trebuie să fie independentă de tehnologie și nu ar trebui să ofere doar capabilități de integrare pentru conectarea multe sisteme externe și de backend, ci și diferite grade de opțiuni de integrare.

  1. Lipsa acută de talente digitale potrivite
    Creșterea proiectelor transformatoare a creat un vid pentru talentele digitale. Tehnologiile digitale emergente evoluează și se maturizează foarte repede și este dificilă angajarea, pregătirea și reținerea talentelor.

Companiile interesate de o astfel de arhitectură sunt mai afectate, deoarece au nevoie de multe abilități pentru a gestiona seturi diverse de tehnologii. Toate acestea aduc o lipsă acută de talente cu competențele digitale. Fără echipa potrivită, este imposibilă o inițiativă de transformare a comerțului digital.

Organizațiile B2B ar trebui să aleagă o platformă de comerț, cu un stack de tehnologie flexibil. Platforma trebuie să ofere capabilități de reutilizare a componentelor, integrare ușoară cu sistemele moștenite și capabilități ușoare de personalizare prin extensii, precum și să minimizeze eforturile de dezvoltare pentru implementare.

Posted in: